Ερωτήσεις/Απαντήσεις


Ποιές είναι οι πέντε αρχές του BUDO

SOSHIN : Μυαλό αρχάριου

Πρέπει να έχουμε μια στάση διαφάνειας, την προθυμία και την έλλειψη προκαταλήψεων κατά την εξάσκηση μιας τεχνικής, ακόμα και όταν είμαστε  σε προχωρημένο επίπεδο, όπως ακριβώς ένας αρχάριος.

Είναι μία κατάσταση με πλήρη συνείδηση, πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να γνωρίσεις και να δεις  μία κατάσταση πάντα σαν  πρώτη φορά.

Η στάση Soshin είναι απαραίτητη για την συνέχιση της μάθησης. Μην περιμένετε από τον δάσκαλο να σας διδάξει, πρέπει να κλέψετε τις τεχνικές για τον εαυτόν σας.

Ο ρόλος σας σε κάθε μάθημα (κατάσταση) πρέπει να είναι ενεργός προκειμένου να απορροφήσετε την κάθε στιγμή.

ZANSHIN :  Εστίαση – συγκέντρωση – παρατεταμένο πνεύμα

Ψυχική ευαισθητοποίηση σωματική ετοιμότητα.

Είναι ενήμερος για το περιβάλλον και τους εχθρούς του, ενώ ετοιμάζεται να αντιδράσει.

Είναι μια κατάσταση της εστίασης ή της συγκέντρωσης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεση μιας τεχνικής, είναι η κατάσταση του νου που μας επιτρέπει να μείνουμε συνδεδεμένοι πνευματικά, όχι μόνο σε ένα επιτιθέμενο, αλλά και σε πολλούς επιτιθέμενους, μια σταθερή κατάσταση αυξημένης ευαισθητοποίησης.

Ένας χώρος, μια φορά, ένα γεγονός. Αυξάνει την συνολική ευαισθητοποίηση του εκπαιδευόμενου.

MUSHIN : Χωρίς μυαλό – αθώο – καθαρό μυαλό χωρίς εγώ.

Αποκαλείται η πνευματική κατάσταση, στην οποία μπορεί να εισέλθει ένας έμπειρος ασκητής πολεμικής τέχνης κατά τη διάρκεια του αγώνα. μπορεί να μεταφραστεί σαν “νους χωρίς νου”. 

Ο όρος αυτός προσπαθεί να περιγράψει την κατάσταση αυτή όπου ο νους είναι άδειος από κάθε σκέψη και συναίσθημα και έτσι καθόλα ανοικτός.

Είναι αυτή η κατάσταση του πολεμιστή που δεν προσκολλάται σε θυμό ή φόβο κι έτσι μπορεί να καθοδηγηθεί από ένστικτο και διαίσθηση.

Σαν ένστικτο λειτουργούν πλέον οι κινήσεις άμυνας και επίθεσης που προηγουμένως έχει εκτελέσει προπονούμενος αμέτρητες φορές.

Ο χρόνος αντίδρασης έχει γίνει ταχύτατος όταν δεν μεσολαβεί καμία σκέψη διανοητικής επεξεργασίας σχετικά με τις κινήσεις του αντιπάλου.

Αλλά και η υπέρβαση κάθε συναισθηματικής αντίδρασης καθώς και οποιασδήποτε συνειδητής επιδίωξης και στόχου έχει πλέον ολοκληρωθεί. Τότε το σώμα εκτελεί εξ ολοκλήρου διαισθητικά και αυθόρμητα ταχύτατους συνδυασμούς των τεχνικών  Κάτα  που έχουν αντικαταστήσει τα κοινά ρεφλέξ μέσω σκληρής και μακροχρόνιας προπόνησης.

‘Είναι μια κατάσταση του μυαλού, χωρίς φόβο, θυμό, ή άγχος. Κάνω κάτι χωρίς να σκέφτομαι. Απελευθερώνει τον μαθητή από το άγχος που τον κυριεύει  από την πίεση που δέχεται από τον αντίπαλο.

FUDOSHIN : Ακλόνητο μυαλό – ακίνητο πνεύμα

Είναι το θάρρος και τη σταθερότητα εμφανίζεται τόσο ψυχικά όσο και σωματικά.

Περιγράφει μια κατάσταση που δεν ανατρέπεται εύκολα από τις εσωτερικές σκέψεις ή από εξωτερικές δυνάμεις.

Είναι σε θέση να δέχεται μια ισχυρή επίθεση, ενώ διατηρεί την ηρεμία και την ισορροπία.

Λαμβάνει και αποδίδει ελαφρά, λόγω στη γη, και αντανακλά την επιθετικότητα πίσω στην πηγή, διατηρώντας την ψυχραιμία του.

Αυξάνει την  αυτοπεποίθηση στον μαθητή απέναντι σε μια δύσκολη κατάσταση.

SENSHIN : Καθαρισμένο πνεύμα – φωτισμένη στάση

Είναι ένα πνεύμα που ξεπερνά τις τέσσερις πρώτες καταστάσεις του νου.

 Είναι ένα πνεύμα που προστατεύει και εναρμονίζει το σύμπαν.

 Senshin είναι ένα πνεύμα συμπόνιας που αγκαλιάζει και εξυπηρετεί όλη την ανθρωπότητα και έχει σκοπό να συμβιβάσει την διχόνοια στον κόσμο.

Ποια τα οφέλη του AIKIDO;

  • Ολοκληρωμένη άμυνα εναντίον επιθέσεων.
  • Αντοχή, ταχύτητα αντιδράσεων, ευελιξία, καλή φυσική κατάσταση και υγεία.
  • Βελτιωμένη στάση.
  • Αύξηση της συγκέντρωσης, της αντίληψης και της παρατηρητικότητας .
  • Ήρεμο πνεύμα και αυξημένη αυτοπεποίθηση.
  • Νέα «ξυπνήματα» και ενοράσεις ως προς την αυτογνωσία μας.
  • Η εξάσκηση στο AIKIDO μπορεί να πραγματοποιηθεί με την ίδια αποτελεσματικότητα ανεξάρτητα από την ηλικία, το φύλο και τη φυσική δύναμη

Είναι το Aikido αποτελεσματικό;

Η παραδοσιακή συνεργατική μέθοδος εξάσκησης του AIKIDO είναι αναγκαία λόγω της αποτελεσματικότητας και της δύναμης των τεχνικών του. Μόνο με αυτόν τον τρόπο είναι δυνατόν να μάθει κανείς τόσο ισχυρές τεχνικές. Η τεχνική βάση του Αϊκίντο περιλαμβάνει εξάσκηση σε τεχνικές ακινητοποίησηςρίψεων και λαβών. Ειδικές μέθοδοι εξάσκησης χρησιμοποιούνται για να ελεγχθεί ολοκληρωτικά το σώμα του επιτιθέμενου. Επιπρόσθετα, το AIKIDO δίνει έμφαση στη μάθηση βασικών αρχών, όπως:

  • Ο έλεγχος της απόστασης .
  • Ο έλεγχος του χρονισμού.
  • Ο έλεγχος της ισορροπίας .
  • Η συνολική αντίληψη όλων των πτυχών μίας καταστάσεως.
  • Αδύνατα σημεία και «ανοίγματα»: πώς να περιορίζονται τα δικά σας και πώς να εκμεταλεύστε εκείνα των αντιπάλων σας .